Macera Parkında Satış Sonrası Destek

Satış Sonrası Hizmetler

Macera parkınızı/ürününüzü eksiksiz bir şekilde teslim aldınız ve işletme dönemi de başladı. Şimdilik her şey yolunda gidiyor. Peki bundan sonra sizi nasıl bir süreç bekliyor?

Her şeyden önce önemle belirtmeliyiz ki, risk düzeyi yüksek olan bu gibi işlerde dokümantasyon son derece büyük önem taşımaktadır. Hem üretici hem de işletmeci tarafından, dokümantasyon özenli, eksiksiz ve düzenli bir şekilde yapılmalıdır. Bu kayıt ve dosyalama işlemleri; parka, tesise ya da ürüne ait istatistikleri elde etme, güçlü ve zayıf noktaları tespit etme ve dikkat gerektiren kısımları belirleme bakımından da oldukça önemlidir. Verilerin düzenli tutulması, satış sonrası standart hizmetlere ek olarak müşteriye özel bakım, onarım ve değişim programları sunulmasını kolaylaştırır.

Örneğin; Antalya bölgesinde yapılan çelikten mamul ürünlerin korozyon-paslanma gözlemleri ile İç Anadolu bölgesindekilerin birbirinden çok farklı olduğu bilinmektedir. Benzer şekilde Suudi Arabistan’da kurulan parklarda kullanılan ahşap ile Türkiye’nin herhangi bir bölgesinde kullanılan ahşap farklı olmalı; Daha da önemlisi ahşapların cinsi, lif yoğunluğu, kurutma süreci ve emprenye (ilaçlama) detayları farklı olacağından ötürü satış sonrasında gözlem ve dokümantasyon süreci de farklı şekillerde yürütülmelidir.

Hedef kitle dışındaki müşteriler; macera parkının kullanım şeklinde, dolayısıyla yıpranma noktalarında, beklenmeyen sonuçlar doğurabilmektedir. Bu durumda macera parkuru işletme ekibi günlük periyodik gözlemlerini yaparak, tesisin geliştirilmesi ve daha uygun hale getirilebilmesi adına üreticiye bilgi sağlamalıdır. Üretici firma da işletmenin ihtiyaçlarına en hızlı şekilde cevap verebilecek yeterliliğe sahip olmalıdır.

Yapılan bütün planlara rağmen bölge, müşteri yoğunluğu ve hedeflenen yaş grubu ile macera parkının kimi uyumsuzlukları söz konusu olabilir veya geliştirilmesi gereken kısımlar bulunabilir. Bu tip durumlarda, üretici çözüm odaklı ve hızlı bir şekilde aksiyon almalıdır.

Yapılan bütün planlara rağmen bölge, müşteri yoğunluğu ve hedeflenen yaş grubu ile macera parkının kimi uyumsuzlukları söz konusu olabilir veya geliştirilmesi gereken kısımlar bulunabilir. Bu tip durumlarda, üretici çözüm odaklı ve hızlı bir şekilde aksiyon almalıdır.

Örneğin kullanıcılar aynı oyunda takılıyor, aynı noktada rahatsız oluyor veya benzer konulardan şikayetçi oluyor ise, güvenli dahi olsa daha iyi çözüm arayışına girilmeli ve gerekli değişiklikler hızlıca yapılmalıdır.

İşte bu noktada üretici firmanın satış sonrası hizmet olanaklarını bugünden sorgulamanız gerekiyor. İleride yeterli ve işlevsel bir satış sonrası destek alıp alamayacağınızı, şu soruları yönelterek görebilirsiniz.

  • Kaç yıllık bir sektör geçmişi var?
  • Gerçek üretici mi yoksa aracı veya bireysel girişim mi?
  • Yeterli insan gücü var mı?
  • Tesisinize ulaşım sorunu söz konusu mu?
  • El sıkıştığınız fiyat ile üretici size yıllarca hizmet verebilecek mi?
  • Yıllar sonra ücreti karşılığında da olsa yedek parça garantisi verebiliyor mu?
  • Mevcut ve eski müşterilerinin memnuniyeti hangi düzeyde?
  • Daha önce teslim ettiği parkların mevcut durumu nedir?

Extreme Works, yapımını üstlendiği tüm macera parkı işletmelerine, operasyon ve bakım kolaylığı sağlayarak hata yapma olasılıklarını minimuma indiren ve kusursuz dokümantasyon imkanı tanıyan özel bir mobil uygulama sunar. Macera parklarına yönelik bu tür bir mobil uygulama, Dünya genelindeki macera parkı üreticileri arasında ilk kez Extreme Works tarafından hayata geçirilmiş olup, üyelik ve kullanıcı paneli tüm işletmelere  ücretsiz olarak sunulmaktadır.